Noodwoningen en andere lotgevallen van het materieel

Smalspoor


B464

B464 Harfsen als zomerwoning 1957, Groede 1958, Leiden 1973, Voorburg 1976, Haarlem 1986, is gerestaureerd als B412.
Het Historisch Genootschap heeft zich in de jaren '70 met succes ingespannen onderdak te vinden en zowel bij de vorming van de werkgroep als bij de restauratie een essentiŽle inbreng gehad.


BY12

By12 De Meern

AB4 ex-TNHT, Petten, 1960

B55 ex-HA, Beverwijk, 18 juni 1936

Normaalspoor
A101 Koudekerk aan de Rijn, in 1968 verdwenen
A102 sloop 1949 na botsing Katwijk
A103 verbrand 1924, onderstel werd A1004
A104 sloop 1949 na botsing Katwijk
A105 sloop 1939 na botsing Sassenheim/Klinkenberg, sedert 1925 kogellagers in plaats van glijdlagers.


A106

A106 Nieuwkoop, Scheveningen 1986. Ook dit rijtuig is dankzij interventie van het Historisch Genootschap veilig gesteld en met onderdelen van de B 108, ondermeer de zijwanden, gerestaureerd. De afronding van de restauratie vond plaats in 2015.


A107

A107 Leiden, Utrechts Jaagpad, verdwenen in 1967
A108 ?
A109 werd H 301", sloop 1958
A110 werd H 301', na verwisseling met bak A109 werd de oude bak A110 noodwoning

†††H301' in dienst op 22 december 1939 (bak ex-A110, onderstel ex-A105)
†††H301" in dienst op 3 januari 1949 (bak ex-A109, onderstel ex-A105)

†††A1001-1003 in dienst 1924 op onderstellen ex-B101',106',105'
†††A1004 in dienst 1924 op onderstel ex-A103
†††A1004 weer in dienst op 4 september 1958 (onderstel ex-H301" (ex-A105))

B101 Hoek van Holland of Groot-Ammers
B102 Hoek van Holland of Groot-Ammers
B103 Naaldwijk, verdwenen in 1982
B104 Culemborg
B105 Haarlemmerliede, sloop 1978/79
B106 Zijldijk, Leiderdorp, verdwenen in 1965
B107 Hazerswoude, sloop 2001
B108 Jutphaas, op boot te Oud-Loosdrecht, Scheveningen 1986, zijwanden gebruikt voor A106
B109 ?, op truck gesignaleerd te Rijnsburg op 22 september 1949
B110 Jutphaas (op boot te Kortenhoef), leeg gestolen en in brand gestoken in 1990
B111 werd C11", sloop 1958
B112 ?, op Dodge gesignaleerd te Leiden, 6 september 1949
B100 groot, Jaagpad, a.h. Spaarne
B100 klein, Noorder Buiten, Spaarne

A301 Monster
A302 Monster
A303 Delfgauw
A304 sloop 1950
A305 Monster
A306 Monster
A307 ?, naar Rotterdam
A308 ?
A309 Ruurlo
A310 ?
A311 ?
A312 ?, naar Voorburg
A328 Den Hoorn
A329 Leidschendam, later Nootdorp (naast de HTM 1 waarvan de kop is behouden)
A330 sloop 1952


B302

B302 Amsterdam/Nieuwendam
B303 Beesd, Scheveningen 1986 (is met behulp van delen van de B306 gerestaureerd)
B305 Beesd
B306 Beesd, zie B303
B307 Beesd
B308 Vijfhuizen

A351 ?
A352 ?
A353 ?
A354 ?
A355 ?
A356 ?


A357

A357 Katwijk naast B31
A358 op auto gesignaleeerd op 23 augustus 1950, Hilversum


B31

B31 ex-GVB 662 Katwijk naast A357
B32 ex-GVB 663 Weert NTM (trammuseum), TS-Amsterdam, RETM/EMA/TMA, Scheveningen; vormt sedert 2010 als GVB 663 met GVB 307†een Amsterdams tramstel.
B33 ex-GVB 664 werd H 302, sloop 1958


B34

B34 ex-GVB 665 Scheveningen, later Loosduinen
B35 ex-GVB 666 Nieuwlande?
B36 ex-GVB 667 Nieuwlande?


B501

B501 Leidschendam


B512

B512 Oegstgeest

Nb.: Behalve bij de NZH (B31-36 ex-GVBa 662-667) belandden 675, 657, 683, 654, 651, 656, 634, 691 en 693 bij de GETA als ahr. 101-109.

Liefhebbers van nu: "...te laat, helaas uitverkocht..."