Remise Voorburg.
Het complex
in Voorburg bestond uit een grote remise met zeven sporen voor elk vier
rijtuigen
en een kleine remise met een spoor voor een rijtuig, een spoor voor
twee rijtuigen en drie sporen
voor elk drie rijtuigen.
In de grote remise was het
meest linker spoor iets korter
dan de overige sporen omdat aan het einde
daarvan het kantoor van de remise
chef uitstak.
Bovendien was daar de ingang naar de werkplaats voor het
remisepersoneel.
De twee buitenste sporen
hadden een werkput voor een rijtuig,
de overige sporen hadden een werkput
voor drie rijtuigen. Het achterste deel
van de grote remise was geheel bestraat.
De twee
meest rechtse sporen in de kleine remise waren verkort omdat achterin
een
pekelbak stond.
De kleine remise was alleen
voor stalling, daar bevonden zich
geen werkputten noch onderhoudsfaciliteiten.
Tussen de
grote en de kleine remise waren enkele eenvoudige werkplaatsen voor de
timmerman, W&W, "Bovenleiding" en een onderhoudswerkplaats voor
de monteurs voor het trammaterieel.
Aan de
rechterkant van de grote remise was nog een "openlucht" spoor dat
werd gebruikt door W&W,
naast het spoor lag een
voorraad
bovenbouwonderdelen.
Aldaar was tegen de remise een plateau waar het zand, nodig voor de
zandbakken
in de motorrijtuigen,
kon worden gedroogd.
Verder stonden langs
de muur
nog twee keten voor opslag van W&W-materialen.
In het kantoortje naast de
ingang van de remise zat de opzichter van de Weg.

Op 7 september 1961 poseert de onderhoudsmonteur en de NZH A 614 voor
de onbekende fotograaf.
|