Konvooien en trambewegingen op 13 november 1961.
Samengesteld door Ad van Kamp† met gebruikmaking van overzichten van Luud Albers† en anderen.

Konvooi 5. NZH A512 en NZH B510 vertrekken van Voorburg naar Allemansgeest (locatie voor te slopen trams).

Konvooi 6. NZH A 619/620 met aan de haak de pekelwagens NZH H6-H7-H4, vertrekt om ongeveer kwart voor elf (foto torenklok) uit Voorburg naar Allemansgeest. Daar aangekomen steekt het konvooi achteruit van het Leidse naar het Haagse spoor om de aldaar staande NZH H 202 aan te koppelen. Voorbij het overloopwissel tussen het Leidse en het Haagse spoor worden de pekelwagens NZH H6-H7-H4 en de zojuist aangekoppelde NZH H202 losgekoppeld van de NZH A619/A620. Deze wagens blijven staan op het Leidse spoor maar het overloopwissel blijft vrij. NZH A619/A620 rijdt op het Leidse spoor verder tot voorbij het wissel naar het zijspoor en rijdt achteruit het zijspoor op en sluit aan op konvooi 5.

Konvooi 7. NZH A513, H133, en C121 vertrekt uit Voorburg naar Allemansgeest. Daar aangekomen wordt gestopt bij het overloopwissel tussen het Leidse en Haagse spoor en worden de H133 en de C121 afgekoppeld. Nadat de H202 is weggehaald door de NZH A619/A620 gaat de NZH A513 via het overloopwissel over naar het Haagse spoor om via dat spoor naar Leidschendam te rijden om, de op het Haagse spoor staande NZH A1002 en NZH C109, op te halen.De NZH A1002 en NZH C109 zijn op het naar Den Haag leidende spoor gezet door de naar Rijnsburg terugkerende NZH H303 zodat de NZH A513 slechts hoeft aan te koppelen en over de wisselverbinding gaande terug kan rijden naar Voorschoten. NZH A1002 is niet meer rijvaardig door het ontbreken van de bovenplaat van een van de schakelkasten en luchtfluit.
Klik op de afbeeldingen hieronder voor een grotere weergave.


NZH A1002 is door NZH A513 naar Allemansgeest gesleept met behulp van een “Amerikaantje”.
Uit de collectie van het Genootschap




























